Hadi Nili's Weblog

وب لاگ هادی نیلی در مورد فناوری اطلاعات، تجارت و زندگی

Hadi Nili's Weblog

وب لاگ هادی نیلی در مورد فناوری اطلاعات، تجارت و زندگی

دومین نمایشگاه روزنامه نگاران غیر حرفه ای

از هیجدهم اسفند تا بیست و یکم اسفند دومین نمایشگاه و همایش روزنامه نگاران غیر حرفه ای برگزار می شه که گزارش اون رو باید سر فرصت بنویسم ... حالا ما اونجا چی کار میکردیم ...نمی دونم !!!!

التماس دعا

حاج محسن هم که بابا کربلاست !!‌التماس دعا .....این از مزایای شغل این محسن خان باید تو وسط معرکه باشه . گزارش لحظه به لحظه از کربلاو حوادث اون.

توضیحات

هدف من از نوشتن این مقاله (پائین)صرفا اطلاع رسانی بود ﴿و اینکه این مطلب رو برای یه جائی نوشتم گفتم یه موقع دچار جرح و تعدیل می شه ....اینجا شفاف باشه !!!﴾ و نه تصمیم به حمایت از فعالیت صندوق ها و نه زیر سوال بردن فعالیت آنها داشتم ، هر چند در مفید بودن  چیزی که نظر و حمایت مردم نشان دهنده ادامه فعالیت آن است ، نمی توان شک کرد ولی گاهی اصرار بر یک اشتباه و حمایت از آن شاید عواقب سوئ آینده را در پی داشته باشد ؟؟!!! نمی دانم ولی آنچه مسلم است و حتی سیستم بانکی ایران نیز از آن گریزی ندارد ، شفاف سازی در سیستم مالی است چیزی که با پیوستن ایران به شبکهIP سویفت و تصویب لایحه ضد پول شوئی و نصب نرم افزارها ضد پول شوئی بر روی این سیستم ، باید به سمت این شفاف سازی مالی در تمام بخشها برسیم . ﴿مهدی شهیدی در سه شماره اخیر هفته نامه عصر ارتباط به تحلیلی دقیق و پربار از چالشها و راه کارهای پیوستن ایران به شبکه IP سویفت نموده است.راستی پس چرا سایتتون هنوز درست نمیاد ؟! تولدتون هم مبارک باشه﴾

در اینجا هم می تونید خبرهای دیگه ای در این رابطه بخونید.اینجا هم داستان ضرب العجل بانک مرکزی و یک سیر گذرا بر فعالیت صندوقهای قرض الحسنه ، سازمان اقتصاد اسلامی و ...در سایت بی بی سی

اصفهان شهر قرض الحسنه ها

 همه چیز از گزارشات و مقالات در تعدادی از سایتهای اینترنتی و برنامه های فارسی زبان شبکه های ماهواره ای شروع شد ، شایعه یا واقعیت دهان به دهان در شهر اصفهان چرخید : ‎‏‏« آل طه ورشکست شده است » .....،خبر ضرب الاجل بانک مرکزی برای موسسات قرض الحسنه ای که خارج از مصوبات شورای پول و اعتبار به فعالیت می پرداختند ، که به موجب آن تا پایان نهم بهمن ماه 83 این موسسات باید عملکرد خود را با سیاستهای پولی و موصوبات شورای پول واعتبار تطبیق دهند ، موجب پر رنگ شدن این شایعات و هجوم مردم برای دریافت پولهای خود در محل قرض الحسنه آل طه شد .

روزها و شب های پایانی بهمن ماه و انتظار مردم در صفها و حتی خوابیدن پشت ساختمان صندوق برای گرفتن نوبت برای دریافت سپرده ها و هجوم یکباره مردم و ادعای مسولین صندوق که تاییدیه ترازهای مالی صندوق را از بانک مرکزی گرفته اند و بین 20 تا 30 درصد دارائیهای نقدی و غیر نقدی بیش از بدهیهای خود دارند ، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ مسولین قرض الحسنه آل طه در حسینیه نورباران اصفهان در روز عید قربان ، نصب پلاکاردهای مردمی با مضامینی در حمایت از فعالیتهای قرض الحسنه ها و مبارزه با رباخواری ، دعوت گودرزی مدیر عامل صندوق قرض الحسنه محمد رسول ا... جی اصفهان از مسولین بانک مرکزی برای مناظره ای پیرامون فعالیت صندوق های قرض الحسنه و اعلام حمایت صندوق قرض الحسنه محمدرسول ا... جی اصفهان از صندق قرض الحسنه کریم آل طه و شایعاتی که در شهر می پیچید که «کم آورده اند» ناگهان با شوک دیگری روبرو شد، در شامگاه روز شنبه 2 اسفند به حکم دادگستری اصفهان «دو صندوق قرض الحسنه آل طه و محمد رسول ا..جی اصفهان تا انجام بازرسی ها و حسابرسی های مالی توسط کارشناسان بانک مرکزی و مراجع قضائی تعطیل است »
   این خبر در روز پس از انتخابات مجلس هفتم ،که هفته نامه جام اصفهان در شماره 337 سه شنبه 5 اسفند 82 خود در ستون زیر پوست شهر از آن به بی سلیقگی مسولان استان اصفهان درست یک روز پس از انتخابات پر شکوه و دشمن شکن مجلس یاد کرد !!!!!! (هفته نامه جام نگران از تلخ شدن شیرینی پیروزی با 30 درصد اراء واجدین شرایط !!! کاندیدهای مورد حمایت خود بود یا چیز دیگری ؟!  )
  در پی تصمیم مشترک مراجع قضائی استان اصفهان و شورای تامین استان اتخاذ شده بود و با اعلام آن در شبکه محلی استان در شامگاه روز شنبه ، باعث هجوم دوباره مردم به محل قرض الحسنه  ها شد .
  در صبح روز یک شنبه سوم اسفند با اجتماع مجدد مردم در مقابل دو موسسه قرض الحسنه آل طه و محمد رسول ا... جی اصفهان و حرکت و تجمع آنها به سمت استانداری و سردادن شعارهائی مبنی بر مخالفت با تعطیلی قرض الحسنه ها .... (انتخابات تموم شد نزول خوری شروع شد ......... حکومت عدل علی و اینهمه بی عدالتی  و....)
  در مقابل استانداری اصفهان تجمع کردند ، که با حضور مسولین استانداری ، فرمانداری و مسولان قرض الحسنه ها در میان تجمع کنندگان و قول مساعدت ، تجمع اعتراض آمیز مردم پایان یافت .
  فردا نیز خبر بازگشائی مجدد صندوق ها در رسانه های محلی منعکس گردید و اعلام شد صندوق ها همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند و بازرسان نیز همزمان به بررسی اسناد و مدارک پی پردازند .
  هرچند از سرگیری کار این صندوق ها خیال مردم را راحت کرد ولی با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و تقاضای مردم برای ایجاد نقدینگی برای انجام امور خرید آخر سال ، که حتی بانکها را نیز در روزهای پایانی سال با مشکل مواجه می سازد ، هجوم مردم به سایر صندوق ها همچنان ادامه پیدا کرد و صفها و ازدحامهای زیادی در مقابل بسیاری از صندق های قرض الحسنه اصفهان تا هفته دوم اسفند ماه مشاهده می شود ،صفهای طویلی از جمعیت در مقابل صندقهای ایثار ، آل یاسین ، اصحاب کهف ، مهدی عصر و ........ نشان دهنده وجود تب و اضطرابی در سپرده گزاران در روزهای پایانی سال 82 است !؟ 
  قرض الحسنه محمد رسول ا.. انجام تعهدات وام خود را به بعد از شروع سال جدید موکول کرده است و سایر صندوق ها نیز در حال حاضر به پرداخت اصل سپرده ها و دریافت اقساط وامهای گذشته مشغول هستند و انجام تعهدات خود را به سال بعد موکول کرده اند ، که شاید بعضی از آنها در پرداخت اصل سپرده ها نیز دچار مشکل شوند ؟
در صندوق آل طه زمان بندی هائی برای دریافت اصل سپرده ها انجام شده و انجام تعهدات به سال آینده موکول شده است ؟

     هرچند صاحب نظران اقتصادی در مورد پدیده قرض الحسنه در ایران با عمری نزدیک به 35 سال و فراز و نشیب هائی که این جریان شبه بانکی داشته است ، نظریه های متفاوتی را بیان می کنند ، از نظریه پول شوئی قرض الحسنه ها ، تورم زائی آنها گرفته تا ترویج و حمایت از سیستم بانکداری اسلامی و تبدیل شدن قرض الحسنه ها به موسسات مالیو اعتباری و متعهد به قوانین شورای پول و اعتبار و....... همچنان تنها راه ادامه حیات قرض الحسنه ها اعتماد مردم به آنها است ، چیزی که دیگر سخت به نظر می رسد و باید قرض الحسنه در امور مالی و اقتصادی خود شفاف تر از گذشته باند ، چیزی که قبلاً شاهد آن نبودیم ؟؟!!!

    جریان کلی سیستم مالی بانکی کشور با پیوستن ایران به شبکه مبتنی بر آی پی شبکه سویفت بین الملی و وجود قوانین و نرم افزارهای ضد پول شوئی و تعیین منشاء پول ها مطابق با لیست سیاه امور اقتصادی یا خزانه هر کشور این شفاف سازی گریز ناپذیر است، صندوق های قرض الحسنه نیز از این شفاف سازی مبری نیستند و راهی جز ارائه و شفاف سازی درامور خود ندارند ، که این شفاف سازی خود اصل اعتماد مردم به آنها است .

لعنت به این زندگی CSS ائی که ما پیدا کردیم

لعنت به این زندگی CSS ائی که ما پیدا کردیم (شرح در اینجا که جریان چیه !!)، عجیب هنوز معتقدم CSS زندگی بدجوریه، مخصوصاً وقتی که بخشی شو خودت ننوشته باشی ﴿عجیب از فرافکنی متنفرم!!!﴾ اون بخشش رو که خودت نوشتی چی ؟؟هان بگو دیگه ؟؟!! اون رو
می خواستی درست بنویسی ، میخواستی برای هر صفحه زندگیت یه CSS جداگونه بنویسی

چو قسمت ازلی بی حضور ما کردند       اگر اندکی نه به وفق رضاست خورده مگیر

خبر گزاری پانا ﴿خبرگزاری کانون دانش آموزی﴾ هر چند که مدتی است راه اندازی شده ولی جدیداً فعال شده ....سایت پانا به نظر من باید خیلی بهتر بشه ، کار کردن قسمت جستجو ، درباره ما و یه کم طراحی شیک تر و در حد و اندازه های یک خبرگزاری ، که چون سایت تازه راه افتاده حتماً تکمیل تر می شه ... داستان زیاد شدن خبرگزاری ها و اینکه ما چقدر خبرگزاری تو زمینه های مختلف می خواهیم ،هم داستانی داره که علی قرار بوده یه مقاله دربارش بنویسه تو تکاپو

که نمی دونم این تکاپو رو کی می خواهیم آپ دیت اش کنیم .... مسخره کردیم مردم را ،به همون دلایل قبلی !!!! به قول مانی:بابا چرا مردم رو علاف کردی یه کلمه بزن فصل نامه است این تکاپو ....والسلام، شر و بکن !!! وب لاگت رو هم بذار ماه نامه که همین چهارتا خوانندم سرکار نرن !!