Hadi Nili's Weblog

وب لاگ هادی نیلی در مورد فناوری اطلاعات، تجارت و زندگی

Hadi Nili's Weblog

وب لاگ هادی نیلی در مورد فناوری اطلاعات، تجارت و زندگی

جشنواره جوانان وبلاگ ها و جامعه اطلاعاتی

بدم میاد بدبین باشم ... ولی آنقدر بحث و حرف و حدیث زیاده که وقتی ای میل دعوت رو گرفتم شک داشتم ... وقتی با بچه ها صحبت کردم ، دیدم از هر امکانی برای ترویج فضای وبلاگ و نشر محتوای فارسی می شه استفاده کرد ، البته نه به هر قیمتی !!!

با مهندس طاهری عزیز هم موافقم ، هرچند پرشین بلاگ تو جشنواره وب وجه خوبی رو نشون نداد ولی جشنواره جوانان وبلاگ ها و جامعه اطلاعاتی ، باید به مراتب قویتر از جشنواره وب برگزار بشه چون حمایت دولتی سازمان ملی جوانان رو هم در پی داره .

بعد هم یه پیشنهاد اگه اوضاع ردیفه ....بلاگیان رو دوباره راه بندازید .

ICT ۲۰۰۴ و اولین همایش تجارت الکترونیک و قرار وب لاگ

سومین نمایشگاه اطلاع رسانی اصفهان از ۲۴ اردیبهشت درحال برگزاری است، هرچند تعداد غرفه ها نسبت به ۲ سال گذشته کاهش یافته ولی خوب استقبال بد نیست ، اولین همایش تجارت الکترونیک ضرورت ها و رویکردها در اتاق بازرگانیاصفهان در حال برگزاری است ، ببینیم در تجارت الکترونیک بالاخره اتفاقی می افته یا نه !؟ بعدازظهردارم میرم کنفرانس مطبوعاتی روز پایانی همایش ، سوالات زیادی دارم ؟؟؟

قرار روز جمعه وبلاگ نویسان هم با حداقل حضور و بی حال برگزار شد ، قرار مجدد پنج شنبه ۳۱/۲/۸۳  ، در محل سازمان ملی جوانان ، ابتدای خیابان آپادانای اول ، ساعت ۶ بعدازظهر ، عمو هندونه ، دست احسان رو بگیر بیاد !!

همایش بررسی ابعاد حقوقی فناوری اطلاعات

یه کم از همه چی !!!

استقلال هم که دوم شد مثل همیشه هفته ها و دقایق آخر خراب میکنه ، و پاس شایسته بود.

امشب ماه گرفتگی رو از سایت پارس اسکای به طور مستقیم ببینید .

دیشب هم که که به مناسبت هفته وحدت تلویزیون زحمت کشیدن آهنگ وحدت فرهاد رو یه قسمت کوتاهشو " والا پیام دار محمد " رو به صورت کلیپ پخش کردن !!! که من داشتم شاخ در می آوردم ، ناگهان دیدم تموم شد !

شورای تشخیص مصلحت سایت عکس بلاگ هم که نامزدهاش انتخاب شدن ، محمد هم که رفته داخل هیات رئیسه !!! حامد خان هم که حق وتو داره !!!

یه کم هم مارمولک ، عجب غوغائی شده صفهای این مارمولک تو اصفهان ، کمال تبریزی خیلی قشنگ خیلی چیزها رو گفت ، گریم پرویز پرستوئی، شکل دکتر سروش نبود یه ذره ، صراط های مستقیم چطور ، برای هر انسان یک راه به سوی خدا وجود دارد !!!! پلورالیسم دینی کجاش بود !!! اساسی هم خندیدیم و هم حال کردیم .

اینترنت و آموزش

 ظهـور فناوری اطلاعات و اینترنت در جامعه جوان ایران ،سـابقه و عمر طـولانی را سپری نمی کند. آنچه که در ابتدای امر برای مواجه و استفاده از این  فناوری لازم و ضروری به نظر می رسید ،بـرنامه ریزی برای آموزش و فرهنگ سازی این  پدیده بود ،امری که در سالهای ابتدائی ورود و گسترش اینترنت در ایران مورد غفلت مسئولان آموزشی و دست اندرکاران فضای فن آوری اطلاعات ایران قرار گرفت و آموزش اینترنت معطوف شد به تلاش سعی و خطاگونه کاربران و تلاش مؤسسات خصوصی که با نشر کتاب ،جزوات و راه اندازی سایتهای آموزشی در این  راه بسترسازی ،فعالیتهائی را به انجام رساندند ،لیکن آنچه که اکنون به نظر می رسد، ورود جدی مؤسسات ،شرکتها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی برای برنامه ریزی بهتر برای رشد و ترویج فرهنگ فنـاوری اطـلاعات و آمـوزش به عنوان یکی از اصول گریز ناپذیر آن می باشد.

برای آموزش فناوری اطلاعات ،برای بسترسازی توسعه فناوری اطلاعات ،برای اجرای راهکارهای فناوری اطلاعات در جامعه ،دولت ،مدارس ،دانشگاهها و باید به جامعه جهانی اطلاعات پاسخگو باشیم ،پس آغاز کنیم !

از طرف یکی ازISP  های اصفهان دارم به معلم ها آموزش اینترنت میدم ، و جداً کار با معلمها چقدر سخته ، عمری ما معلمها رو اذیت کردیم و حالا اونا مچ می گیرن و سوال پیچ در پیچ می‌کنن و ما رو گیر می‌ندازن، ولی هدفم از این صحبت ها چی بود این بود که جالبه اکثرشون دورهای ICDL و آشنائی با کامپیوتر رو گذروندن ولی از اینترنت یه مشت جزوه دارن و می گن اصلاً کار با اینترنت رو یاد نگرفتن!! و حالا اومدن یاد بگیرن و جالب تر این که سر یکی از کلاسها ،از دبیرهای درس مبانی کامپیوتر سال سوم دبیرستان یک نفر اومده بود و خوب به علت مشغله و سن زیاد نتونسته بود اطلاعات اینترنتی کسب کنه و اونجا من یاد کمترین نمره دوران تحصیل دبیرستانم یعنی12 از درس مبانی  کامپیوتر افتادم !!!!!! یادت بخیر مهندس نعمت بخش ، که ما رو از هرچی برنامه نویسی بود بی زار کردی !!

بلاگ اسکای و سهراب

بلاگ اسکای هم که شکل صفحه اول رو تغییر داده به علاوه سیستم تبلیغ جدید که دقیقان لوگو خلق ا... را می پوشونه !!!!! بابا، یه کم لااقل دگمه close رو بزرگتر کنید !!!!! دوزبانه شده .... جدید

اول اردیبهشت و پرواز کبوتری، که مرگ پایانش نبود....آن مرد دور از جنس روح زمانه ، دور از سیاست ، آن قطار خالی از سیاست ، آن به دور از هیاهوی جنگ و خونریزی و تزویر ، آن گم گشته گلستانه ، آن غرقه موسیقی گیاهان و حشرات ، آن چینی نازک و تنهای زمانه ، حیران افسون راز گل سرخ و سجده کرده بر آستان عشق ، آب گل نکرده ، مرد شهر دور، تنهای بزرگ ..... سهراب سپهری  ..... 

حداقل هرکسی از هم نسلان من و نسلهای قبلی ما و حتی بعد، اگر گذری بر شعر نو داشته اند روزگاری را با اشعارسهراب و لطافت او طی کرده اند، هر چند در دوره هائی هم مد می شد که همه شعر سهراب می خواندند و هشت کتاب به دست می گرفتند و سهراب و شعر او مد می شد بین ما جوانها ... ولی لختی و لحظه ای را با او دور می شدیم از این خاک غریب ، و می شود مانند او مسحور راز گل سرخ باشیم !!!!؟؟      هنوز هم برایم سوال است که چرا سهراب زمان را به زبان خود نگاه کرد، سیاست را، جامعه را ؟؟؟؟؟ و در پس همین لطافت گفت .... و اگر بفهمم !!!!

وب لاگ دوست داران سهراب  و سایت سهراب سپهری کاری زیبا مانند سایر کارهای گروه سیرنگ رسانه یکی از کاردرست های دیزاین و سایت زنده رود و مطالب ویژه سهراب.