X
تبلیغات
رایتل

Hadi Nili's Weblog

وب لاگ هادی نیلی در مورد فناوری اطلاعات، تجارت و زندگی

شرکت های مدیریت صادرات

با اعلام تدوین بسته حمایت از شرکت های مدیریت صادرات توسط سازمان توسعه تجارت ایران، مدل مورد علاقه و تحت پوشش فعالیتهای شرکت مدیریت تجارت بین الملل دانا  بالاخره توسط سازمان توسعه تجارت به عنوان متولی توسعه صادرات و ایجاد نگرش تخصصی به کار صاردات در کشور به عرصه ظهور رسید.

شرکت تجارت دانا نزدیک به پنج سال است با کار تخصصی صادرات و برون سپاری حرفه ای کار صادرات توسط تولید کنندگانی که خود بر این باور هستند که جبهه تولید و صادرات دو مقوله جدا از هم هستند، به عنوان یک نمونه مطالعاتی و اجرایی در کار بازرگانی به  نتایج ارزشمندی دست پیدا کرده است، که در حال تدوین مستندات و تجارب به عنوان یک مدل موفق برای استفاده تولید کنندگان و خوشه های صنعتی صادرات گرا است.

هرچند نقاط ضعف و قوت شرکتها و کنسرسیوم های صادراتی در مستندات پیش نهادی سازمان توسعه تجارت مطرح گردید است، لیکن موارد عملیاتی و خروجی کار نشان دهنده اثر بخشی بالای کار تخصصی این مجموعه ها در توسعه صادرات ایران دارد. 

 

مزایای شرکت مدیریت صادرات

صرفه جویی درزمان 

انجام سریع صادرات وتسهیل در امور صادرات  

صرفه جویی درمیزان هزینه وکاهش ریسک در صاردات

 معایب شرکت مدیریت صادرات   

 عدم کنترل دقیق نحوه بازاریابی محصول توسط شرکتهای عضو 

 کاهش میزان  سود بدلیل پرداخت مبالغی تخفیف و حق العمل  

 افزایش قیمت نهایی محصولات به دلیل استفاده از واسطه صادراتی که ممکن است موقعیت رقابتی محصول تهدید شود  

 تجـربه سایرکشورها در زمینه ایجاد شرکتهای مدیریت صادرات:

 شرکت های مدیریت  صادرات ژاپنی یا سوگوشوشا

 شرکت های مدیریت صادرات کره جنوبی یا چائبولها

 سوگوشوشای آمریکایی: شرکتهای تجاری آمریکایی در قرن 21

تاریخ ارسال: جمعه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 07:07 ب.ظ | نویسنده: هادی نیلی | چاپ مطلب 4 نظر