Hadi Nili's Weblog

وب لاگ هادی نیلی در مورد فناوری اطلاعات، تجارت و زندگی

Hadi Nili's Weblog

وب لاگ هادی نیلی در مورد فناوری اطلاعات، تجارت و زندگی

گنج در خرابه است ؟!

نظرتون راجع به این جمله چیه؟  "گنج در خرابه است"  

من از منظر بازرگانی و تجارت دارم قضیه رو بررسی می کنم، نه اینکه گنج استعاره از زیاده خواهی صرف مادی و ... باشه . می خواهم ببینم نظر بقیه چیه.  

اغلب متخصصان و بزرگان تجارت می گویند فرصتها در شرایط سخت و بحرانهاست و به اصطلاح آن طرف ترس است یا عبارت "پول اون طرف ترسه" "پول آن طرف خطره". حالا فرصت های تجاری کجا هستند؟  

در چهارراهها و هاب های مدرن تجاری دوبی، سنگاپور، توکیو، لندن، نیویورک و ... یا عراق، افغانستان، آفریقا ( کنگو، زیمباوه، سومالی و ...)؟ 

یا تصمیم گیران و کارگردانان اصلی در چهارراهها نشستند و بازی تجارت را در فرصتهای موجود در خرابه ها و ویرانه ها بازیگردانی می کنن؟  

کجا بیشتر درس تجارت و مدیریت یاد می گیرید؟ تو چهاراهها تجاری و اتاق فرماندهی یا خط مقدم جبهه؟  

(می توانید یک حالت رو هم فرض کنید که تجربه و شرایط لازم برای نشستن در اتاق فرماندهی رو هم دارید حالا کجا رو انتخاب می کنید)  

 

این روزها در ابعاد تجاری زندگی و توسعه کسب و کارمان به این موضوع فکر می کنم. شما چه طور؟ 

 

مولانا می گه:  

هر کجا ویران بود آن جا امید گنج هست

گنج حق را می‌نجویی در دل ویران چرا 

 

مولانا تکلیف گنج دنیا و گنج حق را مشخص کرده...امیدوارم به گنج حق برسیم 

نظرات 3 + ارسال نظر
پویان پنج‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:37 ق.ظ http://behdasht-bimariha.blogfa.com/

سلامی به گرمی تابستان! مفید و زیبا بود ، اگر افتخار بدی و به وبلاگ بهداشت عمومی سر بزنی و نظرتو بگی بسی جای خوشحالی من هست ، سر زنده و پیروز باشی دوست من

فرید صلواتی دوشنبه 28 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 08:07 ب.ظ http://faridsalavati1.persianblog.ir/

دوست خوبم دعوتت می کنم تا به آلبوم حقیر با نام قناری حصاری گوش فرا دهی[گل]

علیرضا مجاهدی جمعه 1 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:15 ق.ظ http://weblog.mojahedi.ir

سلام
مطلب جالبی است. به نظرم این پست دوستمان هم در همین راستا است:
http://mirvahedi.blogfa.com/post-130.aspx

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد