X
تبلیغات
رایتل

Hadi Nili's Weblog

وب لاگ هادی نیلی در مورد فناوری اطلاعات، تجارت و زندگی

نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران یا محل عرضه کیف و چتر چینی؟!

ششمین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان در حالی به کار خود پایان داد که به علت تحولات اخیر این کشور خیلی از شرکتهایی که با این بازار آشنایی نداشتند تمایلی به شرکت در نمایشگاه این کشور نداشتند و تاریخ نمایشگاه چند باری عوض شد و فقط تعدادی از برندهای خوب و تجار ایرانی که سالهاست در این کشورفعال هستند به طور فعال و خوب حضور داشتند، نمایشگاه درحدود 70% سال قبل و البته همراه با غرفه های عرضه چتر و کیف چینی بود؟! شرکت آوه نور قزوین حداقل طی 2 سال گذشته که بنده دیده ام، عدم توانایی خود را در برگزاری نمایشگاه آبرومند برای ایران در قرقیزستان نشان داده است.(البته از 4 سال قبل خبر ندارم و لی گویا در دورانی هم این نمایشگاه خوب بوده است)

جا دارد دوستان در سازمان توسعه تجارت فکری به حال اینجور برگزارکنندگان انجام دهند. هرچند در شرکت آوه نور قزوین تلاش بسیاری برای بازاریابی و فروش عرفه ها در دوران قبل از برگزاری نمایشگاه انجام می دهند ولی این کافی نیست (گزینه های مختلف پرداخت ، تخفیفات ، نحوه استفاده از یارانه سازمان توسعه و یا ارسال رایگان بار در صورت ثبت نام زودتر را مطرح می کنند) ولی در پایان می بینیم به جای برندهای خوب ایرانی، غرفه ها باید برای فروش محصولات چینی واگذار شود! به عنوان راه حل اگر شرایط یک کشور تغییر کرده است و تولیدکنندگان و تجار علاقه ای به حضور ندارند، سازمان توسعه تجارت با ارائه یارانه های 80 تا 100 درصد به شرکت های خوشنام و صادرکننده نمونه و پذیرش هزینه های برگزاری مجال را برای برگزاری ضعیف و دور از شان ایران بگیرد.

تاریخ ارسال: پنج‌شنبه 1 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 07:09 ق.ظ | نویسنده: هادی نیلی | چاپ مطلب 0 نظر