Hadi Nili's Weblog

وب لاگ هادی نیلی در مورد فناوری اطلاعات، تجارت و زندگی

Hadi Nili's Weblog

وب لاگ هادی نیلی در مورد فناوری اطلاعات، تجارت و زندگی

رابطه صنعت گردشگری و صادرات چیست؟

توسعه صادرات و رابطه آن با صنعت گردشگری در ایران به طور برنامه ریزی شده ای اجرا نشده است،  یک تجربه کوچک از آثار صنعت توریسم و گردشگران خارجی در ایران و اثر مستقیم آن در توسعه صادرات غیر نفتی را که در شرکت خودمان تجربه کرده ایم اینجا ذکر می کنم، خیلی جالب است :


آقایی در لهستان از دوستی ایرانی یک جعبه گز هدیه می گیرید، بعلاوه اینکه طی یک سفر برای ماه عسل به همراه همسر خود به اصفهان می آید و با گز بیشتر آشنا می شود، امروز همین آقا می خواهد یک فروشگاه و کسب و کاری را برای فروش محصولات لوکس شرقی در مجموعهء تجاری زیبایی در اروپا راه اندازی کند.


تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل


"My Iranian friend came to Poland and as a gift he gave me your Morsel Nougaz and that is how I found you.
 Besides that I was in Iran 4 years ago during my honeymoon and I was traveling with my wife through Iran for more then 1 month.
It was the best journey in my life and I met a lot of Iranians which are very nice and open-minded people. 
I loved Allah-Verdi Khan Bridge and Jameh Mosque in Isfahan and I found there what gaz and sohan is . And these are really great sweets."


اگر ما برنامه ریزی شده گردشگران خارجی را در معرفی کالاها و صنایع ایران جدای از صنایع دستی که معمولاً اولین و بدیهی ترین کلای مورد مخاطب گردشگران است یاری کنیم، توسعه صادرات کالاهای دیگر را هم در شرایط رقابت سخت کشورها برای صادرات تسهیل کرده ایم.


از این نمونه ها زیاد دیده ایم...آقایی در آلمان که عاشق این محصول است و به هر صورت که باشد می خواهد آن را تهیه کند...اینها ارزشهای یک تجارت خارجی و نقاط قوتی است که باید بر روی آنها تمرکز کرد.