Hadi Nili's Weblog

وب لاگ هادی نیلی در مورد فناوری اطلاعات، تجارت و زندگی

Hadi Nili's Weblog

وب لاگ هادی نیلی در مورد فناوری اطلاعات، تجارت و زندگی

آینده مراکز تجاری ایران به کجا می رود؟

همیشه در طی این سالهایی که مشغول کار صادرات بوده ایم آگهی ها و تماسهای زیادی از شرکت هایی که مراکز تجاری (اعم از با مجوز سازمان توسعه تجارت و بدون مجوز) را بازاریابی می کرده اند داشته ایم، دیگر سالهاست نامی از این مراکز ایران در افعانستان، کنیا، سنگال و .... نمی شنویم، نمی دانم دوستان در سازمان توسعه تجارت آیا آسیب شنایی بر طلوع و غروب این مراکز کرده اند؟!


پس از تجربه مستقیم مرکز تجاری اربیل توسط خودمان و داستانهایی که از مراکز تجاری درآفریقا و آسیای میانه شنیده ام(مرکز تجاری ایران در شیمکنت قزاقستان را قبل از اینکه بخواهیم تصمیم بگیریم بازدید کردیم و فهمیدیم از یک سوراخ نباید ۲ بار گزیده شویم) ....به این فکر می کنم ،که چرا اینقدر بضاعت حضور تجارت خارجی ما در بازارهای هدف ضعیف است، مدیران و پیمانکاران ضعیف این مراکز، عدم استقبال شرکتهای ایرانی برای حضور (که حداقل مرکز به حد نصاب برسد)، حمایت یارانه ای سازمان توسعه تجارت از مراکز با مجوز، علت کجاست؟!


فکر می کنم تنها مرکز تجاری ایران در سلیمانیه ، رونق نسبی و فعالی داشته باشد، ولی دیگر چیزی از سایر مراکز نمی شنویم؟ چرا مرکز شیمکنت با آن همه بازاریابی که شد ، با ساختمان مناسب (منهای موقعیت جغرافیایی که به نظر من اشتباه بود و فقط روابط به شیمکنت هویت داد)، به علت نمی دانم منفعت طلبی، سوء مدیریت و .... از دست رفت، از مرکز بدون حمایت آلماتی چه خبر، اربیل را هم که از دست دادیم....


به مرکز سودان و عمان و .... دیگر فکر نمی کنم.



نظرات 1 + ارسال نظر
سعید جمعه 14 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:51 ب.ظ http://www.shopcyber.ir/

با سلام

اول از همه می خواستم از وبلاگ خوبتون و زحماتی که برای اون می کشید تشکر کنم. انصافا دستتون درد نکنه، گل کاشتید. من که خیلی لذت بردم...

برای همینم دوست دارم اگر مایل باشید با هم تبادل لینک داشته باشیم.

من رو به نام
**سایبر شاپ**
لینک کن بعد خبر بده منم بلینکمت
منتظرتون هستم...
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد