Hadi Nili's Weblog

وب لاگ هادی نیلی در مورد فناوری اطلاعات، تجارت و زندگی

Hadi Nili's Weblog

وب لاگ هادی نیلی در مورد فناوری اطلاعات، تجارت و زندگی

مطالعات بازار صادراتی

پیشتر نوشته بودم که جذابیت قیمت دلار، گرایش به صادرات را در بین تولیدکنندگان زیاد کرده است، ولی با این همه به نظر می رسد علی رغم جذابیت های بازار، ورود بدون مطالعه به بازارهای هدف، کار صادرات را همچنان سخت و دشوار می نماید. صرف اینکه دلار گران شده است، تضمین کننده موفقیت کالا در بازار صادراتی نیست، اگر در شرایط سخت امروز صادرات کالای ساخت ایرانی، ندانیم بازار هدف چه می خواهد، چه چیز نیاز بازار است، صرف اینکه دلار گران شده است و هر آنچه که در بازار داخل تولید می کنیم، در بازار هدف بزرگی مثل عراق به راحتی می فروشیم، خیالی باطل است، در ماههای اخیر دو پروژه مطالعه بازار در بازار عراق از دو شرکت به نام ایرانی داشته ایم، که نشان دهنده این است، که بزرگها بیشتر و بهتر باید بدانند...چون یکی از همین بزرگان سهم بازار مناسب خود را در بازار عراق به رقبا واگذار کرده بود.

نظر شما چیست؟

 

ابزارهای مدیریت سرویس های فن آوری اطلاعات ITIL و ITSM

بعد از مدتها می نویسم، مشغول اجرای طرح نوی زندگی خودم بودم... که نو شدم  


اخیراً درگیر توسعه بازار یک ابزار و نرم افزار مدیرت خدمات فن آوری اطلاعات خارجی در ایران هستم و در پی آن هستم که جواب این سوالات را جامع تر جمع آوری کنم.


چقدر فکر می کنید بعد از آموزش و یاد گیری ITIL و پیاد سازی آن برای پیاده سازی یک ابزار و نرم افزار مدیریت خدمات آماده ایم؟

با کدام ابزار های ITSM و منطبق بر استاندارد ITIL آشنایی دارید؟

کدام ابزار مناسب است؟

آیا سازمان ما بلوغ لازم برای پیاده سازی ابزار را دارد؟

چرا ابزارهای حرفه ای و بین المللی اینقدر گران هستند؟


این ها سوالاتی است که طی این چند سال در بازار ایران از ما پرسیده شده است، دوستانی که با کلید واژه های ITIL و مدیریت خدمات به این وب لاگ سر می زنند، نظرات و تجربیات خود را از ابزارها بیان کنند.