Hadi Nili's Weblog

وب لاگ هادی نیلی در مورد فناوری اطلاعات، تجارت و زندگی

Hadi Nili's Weblog

وب لاگ هادی نیلی در مورد فناوری اطلاعات، تجارت و زندگی

کارآفرینی

یادداشتی از رضا قربانی در مورد کارآفرینی، انگیزه ای شد تا یادداشتی نیمه تمام که  قبلاً برای پست در وب لاگ را آماده کرده بودم تمام کنم.

 

با این مطلب موافقم که بیشتر کارآفرینان در زمان برگزاری این همایش ها مشغول اجرای طرحها و کارها خود هستند، در حال خطر کردن و امضا کردن چکی هستند که به قول ایشان خطر زندان رفتن اش بیشتر از موفقیت در کارآفرینی آن است و اینجا را هم بیشتر می پسندم "تمرکز بیش از حد امروز ما بر روی پول دیوانه‌کننده شده است. دیوانه‌کننده!" ولی خوب جوانان ما هم یک جرقه هایی می خواهند، شاید این کنفرانس، شاید این پست رضا قربانی، من، شاید....(به نظر من این از همان حداقل فایده های اینجور وقایع و رویدادهاست، ولی به خاطر تعداد زیاد این همایش ها و رویداد ها، مفهوم لوث شده است و ارزش سرمایه اجتماعی قابل اکتساب برای جوانان در این رویدادها هم بی مفهوم شده است)، ولی در آنچه شکی نیست این است که رسیدن به سر منزل مقصود در کارآفرینی سخت و پیچیده است، شاید برای کسانی که واقعاً جوربوزه کار را در خود می بینند، شروع خوبی باشد، ولی باید یاد بگیریم حتی در این دنیای سریع امروز هم هیچ آسانسوری وجود ندارد، بعضی ها پله ها را با ریسک، پشتکار و جسارت بیشتر، کمی سریعتر بالا می روند، ولی گاهی هم پایشان پیچ می خورد، وقتی احساس می کنند که تازه به ایستگاه پله ای رسیده اند و لختی آرامش دارند، باید خیلی سریع پای بر پله ایی دیگر گذارند.

 

و می خواهم این مطلب را در خاتمه اضافه کنم که امروز بچه های ما باید کتاب "بهترین کاسب قرن" را بخوانند...(من هم دوباره از کتابخانه این کتاب را بر خواهم داشت و دوباره می خوانم در یکی از عیدهای نوروز، پدرم به همه هدیه داد و من هم آن زمان خیلی کیف کردم از خواندنش)...ما در الگو گیری های کسب و کاری مان از مدل های دنیا مشکلات داریم، و این بر می گردد به الگو برداری ما از دنیا و بومی کردن اجرا ها... نتیجه اش می شود یک لعاب خوش چهره از الفظ و حرکات روی صحنه، نتیجه اش می شود، شو من بازی در آوردن نسل من در الگو گیری ها از مفاهیمی مثل کارآفرینی... و هیجان کاذب و چقدر دور می شویم از معرفت امثال مرشد چلویی و رشیخ جبعلی خیاط ها، بلند نظری، جسارت و سماجت شانجانی ها، داریانی ها، بنیسی ها، خیامی ها، کازرونی ها، همدانی ها و دیگر مردانو زنان به حق کارآفرین این دیار.

 

نظرات 3 + ارسال نظر
رضا قربانی پنج‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:22 ق.ظ http://mediamanager.ir

درود
بسیار خوب و عالی
شومن بازی تعبیر خوبی بود. واقعیت این است که من از دانشگاه و اوایل دهه هشتاد که هنوز کارآفرینی تب نشده بود در شریف این بحث‌ها را دنبال می‌کردم. تصور نمی‌کردم این مفهوم که کارمندی تنها راه پول درآوردن نیست به این برسد که یکی از راه‌های پول درآوردن بشود گفتن مکرر این جمله که کارمندی تنها راه پول درآوردن نیست. وگرنه کیست که از کارآفرینی ایرادی بگیرد. ما مسیر را اشتباه گرفته‌ایم. وگرنه هدف که خوب است.
لذت بردم.

دقیقاً مشکل از مسیرهای انتخابی است

مسیح کریمیان یکشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 06:51 ب.ظ http://masihkarimian.ir

در کنار مطلب رضا قربانی عزیز و مطلب شما مطلبی نوشته ام که خوشحال می شوم نقد بفرمایید.

علیرضا مجاهدی شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:19 ب.ظ http://weblog.mojahedi.ir

جناب آقای نیلی عزیز،
بعد از مدتها به ابزاری دست یافتم تا بتوانم در بلاگرم بنویسم. مایلم دوباره شروع کنم و نوشتن را ادامه خواهم داد.
ممنون میشوم که که باز هم سری بزنید و از راهنماییهای شما بهره مند بشوم.
خیلی هم ممنون میشوم اگر در مورد اینکه شما برای خواندن وبلاگها از چه ابزاری استفاده میکنید راهنماییم کنید. گودر که دیگر مدتهاست کار نمیکند و من هنوز ابزار جانشینی برای فید خوان پیدا نکرده ام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد