-
برخی یادداشتها در ویرگول و شبکه های اجتماعی
یکشنبه 28 آبانماه سال 1402 01:19
برای مطالعه سایر نوشته ها و مطالب من اینجا را هم می توانید ملاحظه کنید: https://rgkit.co/hadinili
-
صادرات را از کجا آغاز کنیم؟
پنجشنبه 7 تیرماه سال 1397 22:42
به شبکه ارتباطات خارج از کشور خود فکر میکنید؟ (فامیل ساکن دوبی ، پسرخاله مقیم کانادا، همکلاسی قدیمی مون اهل تانزانیا در دانشگاه تهران و....) به سراغ گوگل میرویم و با اولین شرکت بازرگانی که در ترکیه خریدار کالای ماست و در نتایج جستجو پیدا کردیم تماس میگیریم؟ از اتاق بازرگانی لیست تجار و صادرکنندگان را برای درخواست...
-
چرا صادرات
پنجشنبه 2 فروردینماه سال 1397 17:36
بارها با این سوال مواجه می شویم که چرا باید صادرات کنیم؟ و اساساً صادرات را چگونه آغاز کنیم؟ این سوال چه کسانی است؟ شاید شما یک شرکت خدمات یا تولیدی هستید و به دنبال صادرات هستید تا بازارهای متنوعی را در سبد بازار هدف خود ایجاد کنید. شاید یک دوست یا آشنایی دارید که محصولی را تولید میکند و شما قصد صادرات کالا یا خدمات...
-
چگونه صادرات را آغاز کنیم؟ مطالعات بازارهدف:
شنبه 21 بهمنماه سال 1396 22:00
در قسمت اول از #ارزیابی_آمادگی_صادرات برای صادرات گفتیم و حال با فرض ارزیابی صحیح خود از آمادگی ایفای نقش در زنجیره ارزش صادرات و آمادگی نسبی برای صادرات و درک صحیح از صادرات، در ابتدای راه، سؤال مشترکی برای بسیاری از همراهان پیش می آید که آیا می دانیم به کدام سوی باید گام برداریم؟ در قسمت دوم از روشها و اصولی که در...
-
چگونه صادرات را آغاز کنیم؟ تلاش برای انتخاب بازار هدف
پنجشنبه 19 بهمنماه سال 1396 19:00
در قسمت اول از "ارزیابی آمادگی خود" برای صادرات گفتیم و اگر فرض کنیم آمادگیمان برای ایفای نقش در زنجیره ارزش صادرات مورد ارزیابی قرار گرفته است و آمادگی نسبی برای صادرات وجود دارد، حال، سوال این است که داستان سفر صادرات چگونه آغاز می شود؟ و آیا قصد سفری طولانی کرده ایم که به امید رسیدن به هدف، پلهای پشت سر...
-
چگونه صادرات را آغاز کنیم؟
چهارشنبه 18 بهمنماه سال 1396 10:26
یادداشت من در مورد مدل ارزیابی آمادگی برای صادرات در کانال پویش صادرات: در گام اول این پویش ملی صادرات، از الزام سنجش آمادگی برای صادرات گفتیم و لذا پاسخ این سوالات شما را در ارزیابی آمادگی سازمان خود برای صادرات به شکل ساده ای یاری مینماید: https://t.me/Exportcampaign/81 #صادرات #پویش_صادرات
-
شبکه های اجتماعی در خدمت توسعه صادرات کالا و خدمات ایرانی
شنبه 9 دیماه سال 1396 00:17
این ماهها و روزها خیلی بیشتر درگیر تحلیل پارامترهای مختلف کاربران فیس بوک در بازارهای هدف #صادراتی هستم. اجرای کمپین تبلیغات در فیس بوک با هدف کاربران کشورهای عرب زبان مشغول فعالیت در حوزه تجارت و صنعت غذا در حال تست و تحلیل است، ولی درصد حصول و انگیجمنت کاربران الجزایری، سومالی و یمن در بین این کشورها کنار تحلیلهای...
-
اصول اولیه صادرات خدمات فنی و مهندسی
جمعه 19 آبانماه سال 1396 21:41
اصول کلّی و قواعد عمومی مشارکت و حضور در مناقصات بین الملل که توسط شرکت مدیریت صادرات تاپ تهیه شده است در لینک زیر قابل دانلود است. # مدیریت_صادرات # صادرات # خدمات http://www.topemc.ir/report.php?id=9 در شبکه های اجتماعی هم می توانید پروفایل و مطالب من را دنبال کنید: اینستاگرام: https://www.instagram.com/hadi.nili/...
-
انتخاب نمایشگاه مناسب در صادرات
یکشنبه 20 فروردینماه سال 1396 21:17
انتخاب # نمایشگاه محلی مناسب، یکی از کارهای مهم در بازاریابی صادراتی است، نمایشگاههای بین المللی هر صنعت معمولاً شناخته شده و مشخص است ولی انتخاب نمایشگاه منطقهای یا محلی یک کشور و اندازهگیری اثرگذاری آن کار سختی است. شناخت توان برگزار کننده بررسی سوابق سالهای قبل نمایشگاه (تعداد مشارکت کنندگان، بازدیدکنندگان، آمار...
-
بازار ترکمنستان
شنبه 23 مردادماه سال 1395 11:51
اخبار جدید ترکمنستان بهانه ای شد تا ضمن آرزوی سلامتی برای همکار پرتلاش شرکت آقای شهبال که در اثر سانحه تصادف در بیمارستان بستری است، درد کهنه دیگری به نام عدم کارکرد استراتژی های انتخاب شده در تجارت کشور ما با بازار ترکمنستان در ذهن من یادآوری شود. افت حدود 270 میلیون دلاری صادرات ایران به ترکمنستان در سال 94 در...
-
مساله این است، شرکت بزرگ یا کوچک صادراتی ؟!
شنبه 12 تیرماه سال 1395 01:51
به نقل از کانال صدای صادرات: 20 کشور طرف تجارت آزاد با آمریکا نیمی از بازار هدف فروش صادراتی این کشور را شامل میشود که نکته جالب توجه آن وجود سیصد هزار صادرکننده است که 98 درصد آنها شرکتهای کوچک و متوسط هستند . صدای صادرات: اگر چه به علت بررسی که بر روی سوابق صادراتی ایران در سال 94 انجام شده است و به گفته معاون...
-
انتخاب بازار هدف صادراتی 2
یکشنبه 7 تیرماه سال 1394 06:33
زیاد با پرسش روش بهینه انتخاب بازار هدف مواجه می شویم، از لحاظ علمی یکی از روشهای درست انتخاب بازار هدف انجام مطالعات ( PEST پست) است. یک صادرکننده باید کشورهای هدف با اولویت تجاری که در سازمان توسعه تجارت ایران معرفی شده است یا کشورهایی که به شکل ظن و گمانه بازار هدف مفروض اش هستند را در گروه کالایی خود از لحاظ...
-
مراقب کلاهبرداران تجاری باشید
دوشنبه 28 اردیبهشتماه سال 1394 17:00
ایمیلهایی که تحت عنوان سفارش و درخواست خرید، فرم یا فایل سفارشی را در قالب یک فایل فشرده شده به پیوست و تقاضای اعلام قیمت دارند، مانند ایمیل ذیل: بدون اینکه آنها را بشناسید و یا مشتری قبلی شرکت باشند، در 99 درصد موارد ویروس و بدافزار هستند. معمولاً اگر مشتریها درقالب فرمت استاندارد فرم سفارش فروشنده سفارش گذاری کنند،...
-
سندروم تولید کننده و صادرکننده ایرانی در بازار صادرات
دوشنبه 20 بهمنماه سال 1393 08:11
با عرض ارادت تمام قد به تمام تولیدکنندگان صادرات گرای واقعی و صادرکنندگان راستین ایران سندروم تولید کننده و صادرکننده ایرانی در بازار صادرات چه ویژگی هایی دارد؟ تولید و محصول ما بهترین تولید و بهترین قیمت است دیگران اشتباه می کنند که این گونه تولید، قیمت گذاری، بازاریابی و فروش می کنند. مطلق نگاه کردن به فرضیات و...
-
مطالعه بازار صادرات و انتخاب بازار هدف
شنبه 22 آذرماه سال 1393 19:06
#مطالعه بازار #صادرات یعنی اینکه ببینید کجای دنیا چه خبر است، روند بازار به سوی کجاست و چه فرصت هایی وجود دارد، اولین گام در یک تحقیق بازار صادراتی، انتخاب بازار هدف است، اساساً بازار هدف ماکجاست؟! یک نگاه به درصدی از درآمد سالیانه که مردم مختلف دنیا برای مواد غذایی صرف می کنند بیندازید ، در عین حال اینفوگراف می گوید...
-
دیپلماسی تجاری در جهت توسعه صادرات
دوشنبه 12 آبانماه سال 1393 17:01
یادداشتی از آقای سینا ایرانپور در سایت ساعت 24 مرا به یاد سفر اردوغان به سومالی و همراهی تجار در جهت ایجاد بازار در این کشور را به عنوان یکی از سمبل های دیپلماسی تجاری سریع و غافل گیر کننده و نظایر این حرکت ترکیه در آسیای میانه در سالهای گذشته انداخت. دقیقاً همینطور است دیپلماسی تجاری امروز باید توسعه یابد، امروز ضعف...
-
نقشه صادراتی ایران
پنجشنبه 8 آبانماه سال 1393 10:41
به نظرم می آید یکی از اشکالات نقشه صادراتی ایران این است که بخش زیادی از وزن برنامه صادرات بر دوش صنایعی مانند خودرو سازی است که ما مزیت های کمتری در آن داریم و نقش صنایع با ارزش افزوده بالاتر، مانند صنایع تبدیلی کشاورزی کم آب، مواد غذایی کم تر در نظر گرفته شده است، هرچند ما تا سال 1400 باید هدف 2 میلیاردی صادرات...
-
پرسش و پاسخ هایی در مورد صادرات
چهارشنبه 5 شهریورماه سال 1393 07:30
پرسشهای وارده یکی از خوانندگان وب لاگ که شاید در تکمیل اپیزود اول صادرات کمک کند: راستش در مورد بازاریابی صادرات میخواستم بیشتر بدونم و اینکه با استفاده از اینترنت به تنهایی می توان بازاریابی را از منطقه ای مثل ایران با سایر کشورهای آسیایی انجام داد؟ واقعیت این است که ایتنرنت به دلیل ماهیت ایران و درکی که از کالای...
-
بسته بندی صادراتی چقدر مهم است
سهشنبه 14 مردادماه سال 1393 11:39
اینکه می گویند، بسته بندی چقدر در صادرات مهم است؟ اینقدر مهم است... بسته بندی لوبیای صادراتی را در کنیا ببینید.
-
آیا در تحریم روسیه فرصتی نهفته است؟
پنجشنبه 9 مردادماه سال 1393 14:25
هرچند تحریم ابزاری نا جوانمردانه در بازی سیاست امروز است در آنجا که با جان انسانها بازی می کند و منافع غیر نظامی و غیر سیاسی کشورها را مورد تهدید قرار می دهد و ما در ایران بیشترین لطمات را از جنبه های مختلف آن متحمل شده ایم. آنچه مسلم است هر دو طرف داستان تحریم فرصت های تجاری بسیاری را از یکدیگر می گیرند و مخالفت...
-
گوشه های فراموش شده بازار و ریسک پذیری در صادرات
دوشنبه 16 تیرماه سال 1393 16:08
چرا همواره در بدترین شرایط بازهم جاویژه های بازاریابی (گوشه فراموش شده بازار، niche marketing) وجود دارد؟! و با در نظر گرفتن مزیت های کالا و کشور و کنار گذاشتن عافیت طلبی می توان تبدیل شد به بزرگترین صادرکننده ایران به ششمین اقتصاد جهان یعنی برزیل.... داستان ورود به بازار برزیل توسط آقای سید فخرالدین عامریان،...
-
هدایت شرکت شما به سوی صادرات
یکشنبه 15 تیرماه سال 1393 18:41
بارها با این سوال مواجه شده ام که چگونه صادرات را آغاز کنیم؟! بگذارید داستانی را که من تلاش دارم در قالب چند یادداشت و با فواصل زمانی که محدودیت وقتم اجازه دهد، در این وب لاگ گردآوری کنم را با هم مرور کنیم: اپیزود اول : شما می خواهید صادرات کنید، خوب فکر می کنید و یاد پسر خاله دوبی نشین تان می افتید. جه خوب، می توانیم...
-
دولتها به مثابه پیشرانه، شرکتهایی به اندازه یک دولت
شنبه 31 خردادماه سال 1393 19:00
خبر کوتاه و مثل همیشه جذاب است، چین به عنوان یکی از 3 صادرکننده بزرگ جهان مطرح است، لیکن خود بازار مصرفی بزرگی است که همه کشورها علاقه مند ورود به آن هستند، دولت فرانسه و گروه علی بابا تفاهم نامه ای را برای شکوفایی فرصت های صادراتی صاحبان کسب و کار فرانسه و دسترسی آنها به بازار صدها میلیونی از مصرف کنندگان چینی از...
-
کارآفرینی
پنجشنبه 25 اردیبهشتماه سال 1393 10:40
یادداشتی از رضا قربانی در مورد کارآفرینی ، انگیزه ای شد تا یادداشتی نیمه تمام که قبلاً برای پست در وب لاگ را آماده کرده بودم تمام کنم . با این مطلب موافقم که بیشتر کارآفرینان در زمان برگزاری این همایش ها مشغول اجرای طرحها و کارها خود هستند، در حال خطر کردن و امضا کردن چکی هستند که به قول ایشان خطر زندان رفتن اش بیشتر...
-
مشاوره مدیریت
سهشنبه 12 آذرماه سال 1392 11:25
محمد رضا شعبانعلی عزیز تصمیم دارد در سری یادداشتی هایی به نام یک فنجان قهوه با مشاور مدیریت ( ۱ ) ، روایت قهوه خوردن هایش و نتایج تحلیل های کسب و کاری خود را با مدیران و صاحبان صنایع را بدون ذکر نام و مشخصات منتشر کند، که می تواند مانند یک مورد مطالعاتی برای همه فعالین کسب و کار، مشاوران و پژوهشگران مورد استفاده قرار...
-
ازدواج کردن و بازاریابی کردن همه اش یعنی تلاش مضاعف
سهشنبه 5 شهریورماه سال 1392 13:43
قابل توجه خانمها و آقایان مجرد، بازاریابان و توسعه دهندگان بازار.....ازدواج و بازاریابی همه اش یعنی تلاش مضاعف...به عبارت دیگه یعنی تقلا کنید :D دیدگاههای جالبی از تجربه ازدواج اول، اولین بیزینس و ..... در این پست لینکدین مطرح شده
-
با مخاطبان
یکشنبه 30 تیرماه سال 1392 14:24
جناب آقای جعفری، پاسخ پیام شما به آدرس ایمیل شما ارسال شد.
-
پیکان در انگلیس، پراید در چین
پنجشنبه 26 بهمنماه سال 1391 17:48
آمار جالبی از صادرات های عجیب و قریب خودرو، البته پراید هم در چین دیدنی است
-
خرید تفکر صادراتی
دوشنبه 8 آبانماه سال 1391 22:05
توجه به نامناسب نبودن شرایط اقتصادی و وجود بسیاری از تحریم های بین المللی ، بسیاری از بنگا ه های اقتصادی کشور با مشکلات عدیده ای روبرو گردیده اند . در این شرایط بنگاه هایی که خود را با شرایط جدید بازار، زودتر از سایرین تطبیق دهند و در میدان رقابت ، متمایزتر از رقبا گوی سبقت را بربایند ، می توانند تبدیل به رهبر بازار...
-
یخ چای ، آیس تی در ایران
دوشنبه 24 مهرماه سال 1391 11:36
آسیای میانه یکی از پرمصرف ترین بازارهای چای و البته یخ چای(Ice Tea) است، همیشه دوستان و همکاران کاری من در این مناطق به من می گفتند، چرا در ایران که خود یکی از مصرف کننده بزرگ چایی است، تولید نمی شود، شرکت گلستان چند سالی است که تولید کرده است، ولی به نظر می آید هنوز در حد و اندازه های این بازار در ایران، یخ چای توسعه...