چندی است که به یاری دوستان جوان دیگر در اقصی نقاط کشور درخواست تاسیس کارگروه جوانان کارآفرین و بازرگان را به امور تشکلهای اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ایران داده ایم، چنانچه شرایط را دارید با ما در پایگاه مجازی http://www.jiccima.ir همراه شوید.
در لزوم توسعه بر شرکت های دانش بینان و فن آور در کشور با توجه به محدودیتها و وجود بازار بزرگ کشور شکی نیست، لیکن توسعه و حمایت باید بر شرکتهایی متمرکز باشد که کالا و خدمات فن آور آنها علاوه بر تامین نیاز بازار داخل(شناخت نیاز مناسب بازار داخل)، حرفی برای رقابت و عرضه در بازار صادراتی هم داشته باشد...امروز تولید فن آور صادرات گرا یک گرایش خوب در میان محققان و پژوهشگران باید باشد.
در مدتی که به عنوان مشاور بازرگانی شرکتهای مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعال هستم، کمبود نگاه بازارگرا در بازاریابی و عرضه محصولات بعضی از نخبگان را می بینم، که حتی بدیهی ترین اصول هدف قرار دادن بازار مناسب در داخل کشور را نیز نمی دانند و با مشکل فروش یا کمبود آن مواجه هستند، که خود نشان می دهد، صرف تعریف یک پروژه تحقیقاتی در یک سازمان دولتی و تولید آن توسط یک شرکت دانش بنیان و بعد اتمام آن را موفقیت و ادامه حیات این شرکت ها نمی باشد، این شرکتها علاوه بر بازاریابی بازار داخل ، باید بر گرایشات و نیاز بازارهای ارز آور نیز مسلط شوند.