پیشتر نوشته بودم که جذابیت قیمت دلار، گرایش به صادرات را در بین تولیدکنندگان زیاد کرده است، ولی با این همه به نظر می رسد علی رغم جذابیت های بازار، ورود بدون مطالعه به بازارهای هدف، کار صادرات را همچنان سخت و دشوار می نماید. صرف اینکه دلار گران شده است، تضمین کننده موفقیت کالا در بازار صادراتی نیست، اگر در شرایط سخت امروز صادرات کالای ساخت ایرانی، ندانیم بازار هدف چه می خواهد، چه چیز نیاز بازار است، صرف اینکه دلار گران شده است و هر آنچه که در بازار داخل تولید می کنیم، در بازار هدف بزرگی مثل عراق به راحتی می فروشیم، خیالی باطل است، در ماههای اخیر دو پروژه مطالعه بازار در بازار عراق از دو شرکت به نام ایرانی داشته ایم، که نشان دهنده این است، که بزرگها بیشتر و بهتر باید بدانند...چون یکی از همین بزرگان سهم بازار مناسب خود را در بازار عراق به رقبا واگذار کرده بود.
نظر شما چیست؟
ممنون بابت سایت مفیدتون