Hadi Nili's Weblog

وب لاگ هادی نیلی در مورد فناوری اطلاعات، تجارت و زندگی

Hadi Nili's Weblog

وب لاگ هادی نیلی در مورد فناوری اطلاعات، تجارت و زندگی

چرا صادرات


بارها با این سوال مواجه می شویم که چرا باید صادرات کنیم؟ و اساساً صادرات را چگونه آغاز کنیم؟

 

این سوال چه کسانی است؟

 

شاید شما یک شرکت خدمات یا تولیدی هستید و به دنبال صادرات هستید تا بازارهای متنوعی را در سبد بازار هدف خود ایجاد کنید.

 

شاید یک دوست یا آشنایی دارید که محصولی را تولید میکند و شما قصد صادرات کالا یا خدمات آنها را دارید تا کسب و کاری را در حوزه تجارت بین الملل راه اندازی کنید؟

 

احتمال داره یک واردکننده باشید و به فکر تامین منابع ارزی خرید خارجی خود از طریق صادرات افتاده باشید؟

در سفری به اروپا متوجه فاصله قیمت مصرف کننده زعفران ایرانی بر روی قفسه های سوپرمارکت های اروپا و بازار رضای مشهد شده اید؟

 

شاید هم به عنوان یک شرکت فن آور به دنبال دستیابی به بازار مناسب کالای خود در آن سوی مرزها هستید؟

احتمال داره یک شرکت خدمات فنی و مشاوره ای هستید و در یک کنفرانس تخصصی متوجه ظرفیت ارائه خدمات مشاوره فنی  خودتون به خارج از کشور شده اید؟

 

یا شاید شنیده اید که شرکتهای مدیریت صادرات نقش مهمی در صادرات کشورها دارند و قصد تاسیس یک شرکت مدیریت صادرات را دارید؟

 

اما به واقع چه دلایلی برای گرایش بنگاهها به صادرات وجود دارد؟

 

ارز آوری برای کشور، ایجاد کانال درآمدی جدید در بنگاه ، توسعه برند بنگاه و کشور و هزاران دلیل دیگر، همه این دلایل و سوالات در کنار دهها دلیل دیگر، شواهدی هستند برای اینکه چرا باید صادرات کرد.

 

 در واقع همه نشانه های اولیه ای هستند که هر کسب و کار یا هر فرد علاقه مند به حوزه تجارت بین الملل بهش فکر می کنه و تصمیم میگیره وارد حوزه صادرات بشود.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد