Hadi Nili's Weblog

وب لاگ هادی نیلی در مورد فناوری اطلاعات، تجارت و زندگی

Hadi Nili's Weblog

وب لاگ هادی نیلی در مورد فناوری اطلاعات، تجارت و زندگی

صادرات را از کجا آغاز کنیم؟

 

به شبکه ارتباطات خارج از کشور خود فکر میکنید؟ (فامیل ساکن دوبی ، پسرخاله مقیم کانادا، همکلاسی قدیمی مون اهل تانزانیا در دانشگاه تهران و....)

به سراغ گوگل میرویم و با اولین شرکت بازرگانی که در ترکیه خریدار کالای ماست و در نتایج جستجو پیدا کردیم تماس میگیریم؟

از اتاق بازرگانی لیست تجار و صادرکنندگان را برای درخواست همکاری میگیریم؟

از سازمان توسعه تجارت لیست خریدار کالای ایرانی و شرکتهای وارد کننده کالای ایرانی را میگیریم؟

تقویم نمایشگاههای بین المللی را نگاه کنیم و برای بازدید از اولین نمایشگاه بین المللی متناسب با صنعت یا خدمات خود برنامه ریزی میکنیم؟

اولین فکس دعوت به حضور در نمایشگاه بین المللی که به دست تون رسید را اقدام می‌کنید؟


جواب  نه  است ؟

چرا این کارها را در شروع نباید انجام دهیم؟!

چون

قبل از اینکه بدانیم چگونه صادرات را آغاز کنیم

شما هنوز آمادگی سازمان خود برای صادرات را اندازه‌گیری نکرده اید!

هنوز نمی دانید بازار هدف شما کجاست؟

اطلاعات کاملی راجع به نیاز بازار هدف انتخابی ندارید!

هنوز نمی دانید استراتژی شما برای ورود به بازار هدف چیست!؟

از سلیقه مصرف کنندگان یا نیاز ذینفعان و کاربران کالا و خدمات خود آگاهی ندارید!

چه موقع برای ورود به این بازار هدف مناسب است؟

هزینه های گمرکی،‌ حمل،  سایر هزینه های پنهان در بازار هدف چیست؟

رقبای خود را به خوبی نشناخته اید و الگوی عملکرد آنها برای شما ترسیم نشده است.


وقتی آمادگی و بلوغ خود را برای صادرات اندازه گیری کردید، وقتی دانستید که مدل صادرات مناسب شما چیست؟ وقتی ارزیابی کردید که بازار هدف شما کجاست و حداقل اطلاعات اولیه بازار هدف را مطالعه کردید، می توانید از تمام شبکه های ارتباطی و کاری خود در جهت بازاریابی و آغاز صادرات استفاده کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد