Hadi Nili's Weblog

وب لاگ هادی نیلی در مورد فناوری اطلاعات، تجارت و زندگی

Hadi Nili's Weblog

وب لاگ هادی نیلی در مورد فناوری اطلاعات، تجارت و زندگی

اینترنت و آموزش

 ظهـور فناوری اطلاعات و اینترنت در جامعه جوان ایران ،سـابقه و عمر طـولانی را سپری نمی کند. آنچه که در ابتدای امر برای مواجه و استفاده از این  فناوری لازم و ضروری به نظر می رسید ،بـرنامه ریزی برای آموزش و فرهنگ سازی این  پدیده بود ،امری که در سالهای ابتدائی ورود و گسترش اینترنت در ایران مورد غفلت مسئولان آموزشی و دست اندرکاران فضای فن آوری اطلاعات ایران قرار گرفت و آموزش اینترنت معطوف شد به تلاش سعی و خطاگونه کاربران و تلاش مؤسسات خصوصی که با نشر کتاب ،جزوات و راه اندازی سایتهای آموزشی در این  راه بسترسازی ،فعالیتهائی را به انجام رساندند ،لیکن آنچه که اکنون به نظر می رسد، ورود جدی مؤسسات ،شرکتها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی برای برنامه ریزی بهتر برای رشد و ترویج فرهنگ فنـاوری اطـلاعات و آمـوزش به عنوان یکی از اصول گریز ناپذیر آن می باشد.

برای آموزش فناوری اطلاعات ،برای بسترسازی توسعه فناوری اطلاعات ،برای اجرای راهکارهای فناوری اطلاعات در جامعه ،دولت ،مدارس ،دانشگاهها و باید به جامعه جهانی اطلاعات پاسخگو باشیم ،پس آغاز کنیم !

از طرف یکی ازISP  های اصفهان دارم به معلم ها آموزش اینترنت میدم ، و جداً کار با معلمها چقدر سخته ، عمری ما معلمها رو اذیت کردیم و حالا اونا مچ می گیرن و سوال پیچ در پیچ می‌کنن و ما رو گیر می‌ندازن، ولی هدفم از این صحبت ها چی بود این بود که جالبه اکثرشون دورهای ICDL و آشنائی با کامپیوتر رو گذروندن ولی از اینترنت یه مشت جزوه دارن و می گن اصلاً کار با اینترنت رو یاد نگرفتن!! و حالا اومدن یاد بگیرن و جالب تر این که سر یکی از کلاسها ،از دبیرهای درس مبانی کامپیوتر سال سوم دبیرستان یک نفر اومده بود و خوب به علت مشغله و سن زیاد نتونسته بود اطلاعات اینترنتی کسب کنه و اونجا من یاد کمترین نمره دوران تحصیل دبیرستانم یعنی12 از درس مبانی  کامپیوتر افتادم !!!!!! یادت بخیر مهندس نعمت بخش ، که ما رو از هرچی برنامه نویسی بود بی زار کردی !!

نظرات 4 + ارسال نظر
عمو هندونه جمعه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 10:40 ق.ظ http://hendoone.blogsky.com

سلام ...
من هم یه دونه از اون جزوه هارو توی اتوبوس دست یکی از معلم های قدیمون دیدم ! خیلی توی دلم خندیدم که این که این همه مارو درس مالی میکرد حالا خودش داره میره کلاس اینترنت !!!! :)) ...
بعدش هم من هم مبانی کامپیوترم ۱۶ شد :( ... کارای دنیا برعکس دیگه !
قربون ... یه سری هم به ما بزن ! زت زیاد

مریم جمعه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 11:31 ق.ظ http://shazdehkoochooloo.persianblog.com

سلام دوستم .... نکته های جالبی داره نوشته ات ... یه جورایی بیان دور و تسلسله .... آموزشی که همیشه هست ... شاد باشی و سبز و صبور و عاشق . فدای تو .

!* تنها ماندم ... پـــونه *! شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 02:05 ب.ظ http://pone.persianblog.com

جالب بود ... راستی چه خبر از همشهریان عزیز

mahsa شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:20 ب.ظ http://احساس شیشه ای

ای بابا جان من میخوام از مقدماتی شروع کنم . کلاس icdl2ثبت نام کردم. میخواستم بدونم که در بخش آموزشی اینترنت ؛ ساخت ایمیل رو هم یاد میدن؟ در بخش power pointساختش رو هم آموزش میدن؟من تو دوره ی ویندوز چه چیز هایی رو یاد میگیرم؟ آیا دوره ی مبانی کاربرد هم دارد؟ لطفا از طریق همین وبتون پاسخ من رو بدهید . مرسی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد