Hadi Nili's Weblog

وب لاگ هادی نیلی در مورد فناوری اطلاعات، تجارت و زندگی

Hadi Nili's Weblog

وب لاگ هادی نیلی در مورد فناوری اطلاعات، تجارت و زندگی

لزوم توسعه و حمایت از بازاریابی محصولات دانش بینان صادرات گرا

در لزوم توسعه بر شرکت های دانش بینان و فن آور در کشور با توجه به محدودیتها و وجود بازار بزرگ کشور شکی نیست، لیکن توسعه و حمایت باید بر شرکتهایی متمرکز باشد که کالا و خدمات فن آور آنها علاوه بر تامین نیاز بازار داخل(شناخت نیاز مناسب بازار داخل)، حرفی برای رقابت و عرضه در بازار صادراتی هم داشته باشد...امروز تولید فن آور صادرات گرا یک گرایش خوب در میان محققان و پژوهشگران باید باشد. 

در مدتی که به عنوان مشاور بازرگانی شرکتهای مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعال هستم، کمبود نگاه بازارگرا در بازاریابی و عرضه محصولات بعضی از نخبگان را می بینم، که حتی بدیهی ترین اصول هدف قرار دادن بازار مناسب در داخل کشور را نیز نمی دانند و با مشکل فروش یا کمبود آن مواجه هستند، که خود نشان می دهد، صرف تعریف یک پروژه تحقیقاتی در یک سازمان دولتی و تولید آن توسط یک شرکت دانش بنیان و بعد اتمام آن را موفقیت و ادامه حیات این شرکت ها نمی باشد، این شرکتها علاوه بر بازاریابی بازار داخل ، باید بر گرایشات و نیاز بازارهای ارز آور نیز مسلط شوند.

نظرات 1 + ارسال نظر
بهار سه‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:38 ب.ظ

سلام وبلاگ خوبی دارید
میتوان گفت ورود به بازار تولید بدون درنظر گرفتن نوع بازار هدف (از انواع انجصارات گرفته تا حتی رقابت کامل) و نیز بدون برنامه ریزی دقیق در مقیاس تولید حتی در کوتاهمدت هم با زیان اقتصادی مواجه است و لازمه موفقیت در صادرات و کسب سهم قابل توجهی از بازار درمقابل رقبای خارجی، کسب اعتبار محصول در بلند مدت درمیان مشتریان است. (برند شدن)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد